Forum gildi Sunwell Envoys

Forum gildijne


#1 2008-12-21 10:06:26

Woob

Administrator

7427138
Zarejestrowany: 2008-12-20
Posty: 38
Punktów :   

Rogue

Podstawy
Skryci w domowym cieniu, wyćwiczyli się w uciekaniu od niepożądanego wzroku, Łotrzykowie z Azeroth czują się najlepiej, gdy są na dalszym planie. Mają pewne względy, dlatego atakują tylko gdy korzyść jest największa: w tym właśnie Łotrzyk przewyższa. Z ich chytrymi sztuczkami, fizycznymi umiejętnościami, i mistrzostwem w zatajaniu i maskowaniu się, Łotrzykowie nie mają problemu z zatrudnianiem jako złodziej, podrzynacz gardeł, szpieg, czy zabójca. Łotr jest zagmatwaną i fajną klasą do grania. Twoja efektywność zależy od tego, jak dobrze nauczysz się nim grać. Jest wiele do nauczenia się, lecz gracze mogą opanować Łotrzyka dzięki wiedzy i doświadczeniu. Tutaj mamy kilka przykładowych umiejętności jakimi może się on posługiwać.

Zalety
-Podstępne zdolności pozwalają Łotrzykowi zwiedzać miejsce łatwiej niż inne klasy.
-Łotrzyk może robić i korzystać z trucizn, aby uszkodzić lub spowolnić wroga.
-Bardzo duży potencjał przy walce wręcz.
-Potrafi otwierać zamki.
-Efektywnie może uciec z bitwy dzięki sprintowi, znikaniu i zasłanianiu.

Wady
-Nie posiada drużynowych buffów.
-Jest ograniczony do noszenia ubrań cloth i leather.
-Nie posiada zdolności leczących.

Rola w druzynie
Zaczajony Łotrzyk niszczy w złośliwy sposób. Niczym Mag, potrafi szybko przedrzeć się przez przeciwników i brutalnie skorzystać z obszernej bazy umiejętności. Łotrzykowie są też dobrymi zwiadowcami, będąc zdolnym skradać się za potworami, jeśli są dobrze wyszkoleni, co się kryje za kłamstwem. I nie ma nic lepszego niż Łotrzyk na końcu instancji, gdzie jest zamknięta skrzynia lub drzwi dzieląc cię od ciężko zarobionych bogactw.


Dozwolone Rasy : Ludzie, Krasnoludzi, Nocne elfy, Gnomy, Trolle, Orkowie, Nieumarli, Krwawe Elfy(w przyszłości)
Standardowe paski : Health/Energy
Typy zbroi : Cloth, Leather
Dozwolone bronie : Daggers, Thrown, Swords (do nauczenia), Bows (do nauczenia), Crossbows (z treningiem), Maces (do nauczenia), Fist Weapons (do nauczenia), Guns (do nauczenia).


Energy
Łotrzyk potrzebuje energii do większości umiejętności. Energia uzupełnia się z czasem. Możesz jedynie zwiększyć jej maksymalną pulę, lub prędkość regeneracji przez użycie końcowych talentów. Umiejętności kosztują mniej energii, jeśli chybisz lub twój cios będzie zablokowany..

Skradanie się
Skradanie się jest umiejętnością umożliwiającą niewykrywalność przez wroga. Ale nie jest to niewidzialność. Kiedyś ktoś jest w trybie skradania się, dalej może zostać zauważony. Jednakże, gracze w tym trybie stają się przezroczyści i zlewają się z otoczeniem, dzięki czemu trudniej ich odnaleźć.
-Bycie tuż za swoim celem jest znacznie lepsze niż podchodzenie od frontu.
-Im lepszy jesteś w skradaniu się, tym dalej możesz podejść zanim zostaniesz wykryty.
-Podczas skradania się możesz wykonywać dowolne ruchy. Przecież nie dostajesz bonusów za stanie w jednym miejscu.
-Umiejętności nie usuną „Stealth/Vanish” jeśli nie uda się je wyłączyć.
-Twój sukces w pozostaniu niewykrywalnym zależy od poziomu wyszkolenia w skradaniu się, kierunku z którego się zbliżasz i jak blisko przeciwnika jesteś .

Używanie umiejętności skradania
Korzystając ze skradania się możesz podkraść się za twoich wrogów aby skorzystać z różnych umiejętności takich jak „Sap”, „Backstab” i „Ambush”. Bez skorzystania z tej umiejętności twój wróg szybko obróci się i zaatakuje. Postaraj się przewidzieć jak porusza się twój wróg i zakradnij się od tyłu w odpowiednim momencie. Staje się to dużo łatwiejsze, kiedy odkryjesz poziom drugi skradania, która pozwala ci poruszać się szybciej. Popularny sposób dla Łotrzyków w walce to najpierw podkradnięcie się na wroga od tyłu (korzystając ze skradania). Potem skorzystaj z umiejętności takich jak „Backstab”, „Sap”, „Ambush”, czy „Cheap Shot”. Łotrzyk potem kontynuuje walkę, teraz to przeciwnik jest w gorszej sytuacji.

Zwabianie z wykorzystaniem skradania
Skradanie się jest także świetne do zwabiania. Łotrzyk może zacząć się skradać, potem zakraść się do wroga bez ściągania na siebie pobliskich potworów. Potem możesz użyć „Sap”, aby zwabić. Z czasem, kiedy będziesz coraz lepszy w skradaniu się, staniesz się bardziej efektywny w zwabianiu, czy robieniu zwiadów dla zwabiaczy.

Punkty Combo i Ruchy Wykańczające
Łotrzyk posiada kilka umiejętności które z każdym ciosem dodają ci Combo punkty, które potem mogą być wykorzystane do wykończenia wroga.

Wskaźnik Punktów Combo
Kiedy zarobisz swój pierwszy Punkt Combo, zobacz na pasek, gdzie widnieje imię twojego przeciwnika (znajduje się on w górnej części ekranu). Na prawo od twojego portretu zobaczysz małe podświetlone kółeczko obok kilku innych kółeczek, które nie świecą. To jest właśnie wskaźnik punktów combo. W tym przypadku oznacza to, że masz jeden Punkt Combo (Combo Point). Jeśli dostaniesz kolejny, to dwa kółeczka będą się świecić. Obserwując ten wskaźnik możesz w każdej chwili sprawdzić jak dużo Punktów Combo zebrałeś i zdecydować kiedy skorzystać z wykańczającego ciosu. Zobacz na opis wykańczających ciosów na pasku umiejętności twojej postaci, aby zobaczyć ile Punktów Combo jest wymaganych dla danego efektu. Punkty Combo nie zginą jeśli odznaczysz twój cel, tylko wtedy gdy zaznaczysz inny. Punkty Combo przepadają w momencie, gdy umierasz.


Subtelność (Subtlety)   

Sap (Wymaga trybu skradania)
Nokautuje wroga na X sekund. Musisz być w trybie skradania. Działa tylko na humanoidalnych postaciach. Jakiekolwiek obrażenia zadane powalonemu przeciwnikowi spowodują jego powstanie. Tylko jeden przeciwnik naraz może być znokautowany. „Sap” nie będzie działać na przeciwnikach będących w walce. Twój cel ma szanse wstać szybciej niż powinna zmusić go do tego ta umiejętność. Gracze mają większe szanse aby złamać efekt nokautu dlatego praktycznie nie ma szans, aby mógł on być powalony na więcej niż 15 sekund.
   
Distract
Uwalnia zakłócenie, przyciąga uwagę wszystkich pobliskich potworów na X sekund. Nie powoduje wyjścia z trybu skradania. „Distract” jest dobry przeciwko wrogom, które już są zakłócone.
   
Blind
Oślepia twój cel, zmuszając go do błąkania się z X% normalnej prędkości poruszania się przez maksymalnie Y sekund. Ta umiejętność wymaga składnika – „Blinding Powder”. Każde obrażenie na twoim wrogu zniweluje efekt. „Blind” pozwala na wyjście z walki po użyciu.
   
Vanish
Pozwala Łotrzykowi uciec od wzroku, wchodząc w usprawniony tryb skradania, lecz zwalniając do X% normalnej prędkości na Y sekund. Ładowanie czaru przeciwko Łotrzykowi który poprawnie użył „Vanish” będzie wstrzymane. Ta umiejętność pozwala również złamać korzenie i wydostać się z sideł. Usuwa także czary i pociski w locie jeśli celem jest Łotrzyk z działającym „Vanish”. Jeśli jakiś efekt obrażeń po czasie (Damage over Time) jest aktywny w momencie gdy użyjesz „Vanish” (jeśli nie jest to efekt sideł) to efekt będzie dalej aktywny i przełamie twoją umiejętność następnym razem gdy zada obrażenia.
   
Pick Pocket/Okradanie (Wymaga Trybu Skradania)
Umiejętność ta powoduje opróżnienie kieszeni twojego wroga. Możesz użyć tej zdolności aby za friko zgarnąć jakieś rzeczy. Pamiętaj, że nie powoduje to wzięcia zdobyczy, którą dostałbyś normalnie po zabiciu potwora. „Pick Pocket” jest dodatkową okazję na przeszukanie wroga. Najczęściej znajdziesz jedynie marne kwoty pieniędzy lub kiepskie przedmioty. Na wyższych poziomach możesz za to znaleźć klejnoty.


Walka
   
Backstab (Combo Cios)
Rani plecy przeciwnika, zadając +X% dodatkowych obrażeń od broni. Musisz być za wrogiem. Ta umiejętność korzysta z dużej ilości energi. Możesz również zranić w ten sposób latające potwory. Jeśli nie zaznaczysz sobie żadnego celu, to „Backstab” automatycznie wybierze najbliższego wroga.
   
Feint
Zaczynasz udawać, ta umiejętność nie zadaje obrażeń lecz obniża zainteresowanie tobą u przeciwników. Sens używania tej umiejętności tkwi w tym, że zmniejszasz nienawiść wrogów do siebie i dzięki temu potwór zaatakuje innego członka drużyny, który jest lepiej przygotowany na branie obrażeń na siebie (np. Paladyn albo Wojownik).
   
Sinister Strike (Combo cios)
Nikczemny atak, który dodaje X obrażeń więcej do twojej broni. Ta umiejętność jest używana głównie aby zwiększyć ilość punktów Combo.
   
Gouge (Combo cios)
Zadaje X obrażeń i oszołamia twojego wroga na Y sekund. Twój cel musi stać naprzeciw ciebie. Każde obrażenie zniweluje efekt. Jeśli dobrze użyjesz tej umiejętności, to możesz w ten sposób wyjść z trybu walki. Ta zdolność może ci dać czas na ucieczkę, lub pozwoli zakraść się za potwora i użyć później „Backstab”.
   
Kick
Krótkie kopnięcie, które rani pojedynczego wroga na X obrażeń i przerywa ładowanie czaru Y% czasu na Z sekund. Ta umiejętność powinna być użyta przeciwko graczom używającym czarów, aby przerwać ich szykowanie się do magicznego ataku. Patrz uważnie na animacje ładowania czaru, poczekaj aż będziesz miał wystarczającą ilość energii do Kopnięcia. Dobrzy Łotrzykowie zawsze są na szczycie w używaniu Kopnięcia.



Zabójstwa   
Eviscerate (Cios wykańczający)
Cios wykańczający który zadaje dodatkowe obrażenia, w zależności ile Punktów Combo zgromadziłeś. Uderzenie następuje natychmiast, poprzez trzaśnięcie, dlatego używaj tego do wykańczania twoich wrogów.
   
Garrote (Obrażenia Po Czasie)(Wymaga Trybu Skradania)
Uderza wroga, zadając X obrażeń po Y sekundach. Musisz być w Trybie Skradania i znajdować się za plecami wroga. Jeśli zamierzasz walczyć z wrogiem przez dłuższy czas, warto podkraść się i zacząć walkę od tego. Potwór będzie uszkadzany co jakiś czas w trakcie walki .
   
Rupture (Cios Wykańczający)(OPC)
Cios wykańczający, który zadaje obrażenia po czasie. Im więcej masz Punktów Combo, tym dłużej będzie on trwał. To kolejna przydatna umiejętność typu OPC, jeśli walczysz długo z wrogiem, to ta zdolność wykona całe swoje zadanie, w innym przypadku skorzystaj lepiej z innego ciosu wykańczającego.
   
Ambush (Combo Cios)(Wymaga Trybu Skradania)
Zaczajasz się na wroga, zadając X% obrażeń broni plus dodatkowe Y. Musisz się skradać i być za plecami wroga.
   
Slice and Dice (Cios Wykańczający)
Cios wykańczający, który zwiększa szybkość walki wręcz o X%. Im więcej masz Punktów Combo, tym dłużej będzie on trwał. Musisz jedynie wzmocnić dostatecznie tą umiejętność abyś miał zwiększoną prędkość przez cały czas trwania walki. Jeśli walczysz przeciwko większej liczbie wrogów, może ta zdolność przydać się w szybszym wyeliminowaniu jednego wroga, a potem po ponownym załadowaniu kolejnego przeciwnika.
   
Cheap Shot (Combo Cios)(Wymaga Trybu Skradania)
Ogłusza wroga na X sekund. Ta umiejętność pozwala ci ruszyć do walki kilkoma tańszymi uderzeniami, zanim wrogowie odpowiedzą na twój atak. Łotrzyk może również wejść w tryb skradania w trakcie walki poprzez użycie „Vanish” (kiedy jest w drużynie) i użycia „Cheap Shot” na końcu walki aby powstrzymać wroga przed ucieczką.
   
Kidney Shot (Cios Wykańczający)
Cios wykańczający, który oszołamia wroga. Im więcej masz Punktów Combo, tym dłużej będzie on trwał. Ta umiejętność jest przydatna do powstrzymywania wrogów przed ucieczką, która może zwabić na nas kłopoty.



Inne umiejętności

Sprint
Sprint jest przydatny w dwóch przypadkach. Głównym celem jest aby w przypadkach „o nie!” wyprowadzić nas z kłopotów. Jeśli zbyt dużo potworów naraz zechce z tobą walczyć, lub jeśli zwabisz bardzo silnego wroga itp. możesz nacisnąć ten przycisk i uciec od niebezpieczeństwa. Inna sytuacja kiedy może się to przydać to krótkotrwałe zwiększenie prędkości, podczas gdy podróżujesz przez świat. Dzięki temu wyprzedzisz innych graczy w wyścigach na nogach. Jest także kilka zadań gdzie Sprint może ci pomóc. Usytuuj Sprint na początku paska umiejętności, abyś zawsze mógł zobaczyć kiedy możesz użyć go ponownie. Sprint może być też użyty, gdy jesteś w trybie skradania.
   
Evasion
Szansa Łotrzyka na unik zwiększy się o X% na Y sekund. To kolejna umiejętność przydatna w trudnych i krytycznych sytuacjach.
   
Safe Fall
Zmniejsza obrażenia od spadania. Możesz użyć tej umiejętności do skakania z wysokich miejsc bez umierania.
   
Sap (Sleep) Pull
Łotrzyk może użyć umiejętności „Sap” aby pogrążyć humanoidalne kreatury we śnie. Jeśli jesteś sam możesz użyć tej umiejętności, aby złamać grupę dwóch przeciwników i zająć się nimi pojedynczo. Zakradnij się do wroga od tyłu używając skradania. Potem użyj „Sap” by pogrążyć ofiarę we śnie. Wtedy zwab do siebie drugiego wroga i gdy go zabijesz zajmij się uśpionym celem.
   
Typowa Walka
Zakradnij się za plecy wroga używając skradania. Użyj „Backstab”, „Ambush”, „Cheap Shot” lub jakiś efekt obrażeń po czasie. Wtedy zacznij walczyć z potworem. Zacznij od użycia „Sinister Strike”, aby zwiększać ilość punktów Combo. Następnie skorzystaj z wykańczającego efektu obrażeń po czasie lub bezpośredniego ciosu jak „Eviscerate”, lub „Slice” i „Dice”. Teraz zbieraj punkty Combo od nowa, przed ponownym użyciem „Sinister Strike”. Musisz zawsze korzystać z ciosów sekundę po tym jak będziesz mieć na nie wystarczająco energii, w przeciwnym wypadku, poczekaj dłużej i użyj mocniejszego ciosu. Częsty błąd początkujących Łotrzyków objawia się tym, że nie korzystają dostatecznie ze swoich możliwości.
   
Combosy Łotrzyka
Użyj „Gouge”, aby oszołomić wroga podczas walki. Potem podejdź za jego plecy i skorzystaj z „Backstab”. Będziesz musiał mieć wystarczająco energii na ten Combos, inaczej potwór obudzi się, nim uderzysz go w plecy.

Użyj „Sinister Strike”, aby zbierać Punkty Combo. Potem użyj „Slice-N-Dice”, jak będziesz mieć kilka tych punktów. Potem zbieraj punkty od nowa i na końcu użyj „Eviscerate”

Użyj „Cheap Shot”, aby oszołomić wroga, nim zaczniesz z nim walczyć. Wtedy uzbieraj jeszcze parę punktów Combo, dzięki umiejętnościom takim jak „Sinister Strike”, w trakcie, gdy twój cel nie będzie mógł się ruszyć.


Z Dala od Klawiatury (Away from Keyboard)
Jeśli musisz odejść od komputera, wejdź w tryb skradania i przejdź w miejsce gdzie potwory nie mają swoich patroli. Używając skradania, Łotrzyk może być w trybie AFK w miejscach, gdzie inne klasy nie mogą.


Punkty Umiejętności (Skill Points)
Łotrzykowie powinni skupić się na uzbieraniu Zręczności (Agility), która zwiększa ich Obronę (Defense), Krytyczne Uderzenie (Critical Hit), Moc Ataku (Attack Power) i Szansę na Unik (Dodge Chance). Dodatkowo, zbieraj też dużo Wytrzymałości (Stamina), która zwiększa liczbę punktów życia.


Bronie
Domyślnie Łotrzykowie korzystają ze Sztyletów. Możesz oczywiście wytrenować się w mieczach, jeśli chcesz być oryginalny. Możesz nawet nauczyć się korzystać z wielu rodzajów broni i używając najmocniejszej dostępnej pod ręką. Na 10 poziomie możesz nauczyć się walczyć obiema brońmi naraz.

Łotrzykowie mogą również wyszkolić się w broniach rzucanych lub korzystać z łuków, kuszy, czy broni palnych które generalnie robią większe obrażenia. Możesz również używać broni rzucanych, aby zadać dodatkowe obrażenia, nim przeciwnik do ciebie dobiegnie. Takim sposobem możesz również wykańczać uciekających wrogów. Dodatkowo takie bronie są przydatne do zwabiania potworów zamiast podkradać się do nich w trybie skradania.


Trucie (Poisoning)
Łotrzykowie mają unikalną zdolność do tworzenia specjalnych trucizn do swoich broni. Trucia możesz się nauczyć na 20 poziomie. Aby stworzyć trucizny będziesz musiał kupić kilka pustych fiolek, a także kilku składników dla poszczególnych receptur. Na wyższych poziomach Łotrzykowie mogą nauczyć się wiele mocnych i unikalnych receptur trucizn. Jest nawet kilka dodatkowych ekstremalnie mocnych przepisów, które mogą być znalezione, wymagają one rzadkich składników, rozsianych po świecie. Trucizny mogą być odparte.

Wyniszczające trucizny mogą zwalniać prędkość poruszania się wrogów, co jest bardzo efektywne przeciwko potworom które uciekają i są bliskie śmierci. To czyni Łotrzyka bardzo przydatnym w drużynie. Członkowie drużyny przyzwyczają się szybko do posiadania Łotrzyka w drużynie, dzięki jego przydatnym zdolnościom.


Otwieranie Zamków (Lock Picking)
Możesz skorzystać z tej umiejętności na zamkniętych skrzyniach. Możesz także stworzyć kilka zamków dla treningu dzięki inżynierii, lub kupić je od innych inżynierów, aby jak najszybciej podwyższyć tą umiejętność. Możesz także oferować otwieranie zamkniętych pudełek innym graczom za darmo, aby podbić tą umiejętność.

Tylko Łotrzykowie mogą wyszkolić się w Otwieraniu Zamków.


Pułapki (Traps)
Łotrzykowie potrafią wykrywać i rozbrajać pułapki. Łowcy używają pułapek. Rozbrajanie pułapek Łowców z przeciwnej frakcji jest flagowe dla Łotrzyka w PvP.


Szafki na rzeczy osobiste (Footlockers)
Jest kilka miejsc na świecie gdzie są szafki na rzeczy osobiste. Te tereny są dla Łotrzyków, aby mogli poćwiczyć otwieranie zamków. W tych szafkach są tylko drobne skarby, ale staną się coraz ciekawsze, w toku dalszego ćwiczenie otwierania zamków. Trudność zamków jest skalowana wraz z miejscem, tak więc jeśli masz Otwieranie Zamków na poziomie 100 powinieneś iść do Durnholde Kepp w Hillsbrad. Lecz jeśli twój poziom tej umiejętności jest w okolicach 250, wtedy powinieneś iść do Tyr’s Hand w Ekstern Plaguelands. Trenerzy Łotrzyków będą kierować gracza do przeznaczonych dla niego terenów z pudełkami, aby ich otwieranie pozwoliło zwiększać umiejętność otwierania zamków.
-Hillsbrad Foothills - Durnholde Keep
-Redridge Mountains - Lake Everstill
-Ashenvale Forest - Zoram Strand
-Stonetalon Mountains - Windshear Crag and Associated Mines
-Wetlands - Murloc Camps
-Desolace - Sar'theris Strand
-Badlands - Angor Fortress
-Swamp of Sorrows - Pool of Tears
-Searing Gorge - The Slag Pit
-Tanaris Desert - Lost Rigger Cove
-Azshara - Bay of Storms
-Eastern Plaguelands - Tyr's Hand (elite)


http://www.wowsignature.com/upload/sign-woob.png

"W dupie mam przeznaczenie, ta skrzynia jest moja"

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.biedroneczki.pun.pl www.fizykamedyczna.pun.pl www.cycling-manager.pun.pl www.nieziemskieistoty.pun.pl www.slrr-polmulti.pun.pl