#1 2008-12-21 10:15:49

Woob

Administrator

7427138
Zarejestrowany: 2008-12-20
Posty: 38
Punktów :   

Shaman

Podstawy
Szamani to duchowi przywódcy plemion i klanów. Są mistrzami żywiołów, używając zaklęć i totemów leczących i wspomagających ich sojuszników w walce, kiedy sami niszczą wroga furią natury. Szamani mogą nosić średni pancerz, a nawet władać potężnymi, dwuręcznymi broniami. Są wszechstronną klasą, która może jednocześnie leczyć sprzymierzeńców i niszczyć nieprzyjaciół błyskawicami.

Zalety
-Może się leczyć i wskrzeszać innych po bitwie.
-Przemienia się w Ghost Wolfa, zwiększając szybkość podróży.
-Używa totemów ognia, wody, ziemi i powietrza.
-Potrafi chodzić po wodzie.
-Posiada czary raniące typu instant.

Wady
-Większość totemów łatwo zniszczyć.
-Bardzo zależny od many.
-Nie posiada długotrwałych buffów.

Rola w druzynie
Stare powiedzenie "złota rączka" doskonale opisuje Szamana. Jest on jedyną prawdziwą "hybrydą" w World of Warcraft. Nie przoduje w niczym ale bardzo dobrze wywiązują się ze swoich zadań w drużynie. Potrzebujesz dodatkowego uzdrowiciela? Szukasz drugiego tanka? A może kogoś od zadawania obrażeń? Albo po prostu masz wolne miejsce w drużynie i szukasz kogoś kto może ją wspomóc? Weź Szamana.

Dozwolone Rasy : Orc, Tauren, Troll, Draenei
Standardowe paski : Health/Mana
Typy zbroi : Cloth, Leather, Mail, Tarcze
Dozwolone bronie : One-Handed Maces, Staves, Fist Weapons, One-Handed Axes (do nauczenia), Daggers (do nauczenia), Two-Handed Axes (talent), Two-Handed Maces (talent)


Enhancement
   
Far Sight - przenosi wzrok castera do namierzonej lokacji. Czar użyteczny do zwiedzania i szukania konkretnych NPC.

Flametongue Weapon - zaklina broń Szamana ogniem. Każde uderzenie zadaje X do Y dodatkowych obrażeń (wyliczanych na podstawie szybkości broni). Wolniejsze bronie zadają więcej obrażeń od pojedynczego ciosu. Trwa Z minut.

Frostbrand Weapon - daje broni szansę na zadanie dodatkowych obrażeń i spowolnienie celu o 75%. Świetna zdolność (razem z Earthbind Totemem) do zatrzymania uciekających potworów.

Lightning Shield - zadaje obrażenia atakującemu przeciwnikowi, co zabiera jeden z trzech ładunków. Użyteczne do ochrony i zadawania dodatkowych obrażeń.

Rockbiter Weapon - zaklina broń Szamana, zwiększając zadawane obrażenia o X i trwa Y minut. W drużynie, zwiększa szansę, że potwór cię zaatakuje.

Water Breathing - użyteczne kiedy planujesz dłuższą walkę pod wodą lub chcesz po prostu pozwiedzać. Możesz to rzucić również na innych graczy! Ta zdolność wymaga dodatkowego składnika.

Water Walking - pozwala sprzymierzeńcowi chodzić po wodzie przez X minut. Jakiekolwiek obrażenia przerwą efekt.

Ghost Wolf - pozwala przemienić ci się w wilka i szybciej biegać. W tej formie nie możesz rzucać zaklęć i robić wielu innych rzeczy jak na przykład korzystać z podróży powietrznej. W postaci Ghost Wolfa Szaman jest uznawany za Bestię. Tej zdolności nie można używać w budynkach.

Astral Recall - Szaman może użyć tego czaru aby powrócić do tawerny, którą wybrał na swój dom. Działa to tak jak użycie Hearthstone'a.

Windfury Weapon - zakliną broń Szamana potęgą wiatru. Każde uderzenie posiada szansę na zadanie dodatkowych obrażeń równych dwóm dodatkowym atakom posiadającym X siły ataku (attack power). Trwa 30 minut. 

Bloodlust - tylko Horda - zwiększa szybkość ataku w zwarciu, na odległość i rzucania czarów o 35% dla wszystkich członków drużyny. Trwa 1 minutę.

Heroism - tylko Sojusz - zwiększa szybkość ataku w zwarciu, na odległość i rzucania czarów o 35% dla wszystkich członków drużyny. Trwa 1 minutę.



Elemental Combat
Wszystkie czary typu Shock są zdolnościami natychmiastowymi (instant).
   
Purge - usuwa jeden lub dwa magiczne efekty (zależnie od rangi) z celu. Użyj tego kiedy przeciwnik ma na sobie jakiegoś buffa.

Flame Shock - przypala wroga, zadając X obrażeń od ognia i powoduje dodatkowe obrażenia wraz z upływem czasu (DoT).

Frost Shock - zadaje X do Y obrażeń od zimna i spowalnia cel o 50% na 8 sekund.

Lightning Bolt - atakuje cel piorunem, zadając X do Y obrażeń od natury. Siła czaru może zostać zwiększona przez talenty.

Chain Lighting - ciska piorun we wroga, zadając X do Y obrażeń od natury. Następnie błyskawica przeskakuje na 2 dodatkowych przeciwników, a każdy skok zmniejsza jej siłę o 30%. Ilość zadawanych obrażeń można zwiększyć dzięki talentom.

Earth Shock - zadaje X obrażeń od natury, przerywa rzucanie czaru i uniemożliwia używanie zaklęć z danej szkoły zaklęć na dwie sekundy. W drużynie, zwiększa szansę, że potwór cię zaatakuje.



Restoration
   
Healing Wave - leczy sprzymierzeńca za X do Y.

Chain Heal - uzdrawia sprzymierzeńca za X do Y, a następnie przeskakuje na innych sojuszników. Każdy skok zmniejsza efekt czaru o 50% (leczy łącznie 3 cele). Kiedy uleczy wybrany cel, przeskoczy do najbardziej pokiereszowanego gracza w zasięgu.

Ancestral Spirit -  wskrzesza gracza. Bezcenna zdolność, często potrzebna i bardzo uznana w drużynie. Niestety, nie można używać jej w czasie walki.

Reincarnation - Reincarnation to pasywna umiejętność pozwalająca ci zmartwychwstać po śmierci. Długi cooldown (1 godzina) może zostać zredukowany talentami.

Totemic Call - niszczy twoje totemy, dając ci 25% many potrzebnej na postawienie każdego z nich.

Cure Poison - usuwa jedną truciznę z celu.

Cure Disease - leczy cel z jednej choroby.

Water Shield  - otacza castera trzema kulami wody. Kiedy czar, atak wręcz lub z broni strzeleckiej uderzy Szamana, ten odzyskuje X many i zużywa jedną z kul wody. Trwa 10 minut. Tylko jedna tarcza żywiołów może być aktywna naraz.


Totemy
Prawdopodobnie najbardziej charakterystyczną zdolnością Szamana są totemy. Szaman posiada cztery ich rodzaje: ognia, ziemi, wody i powietrza (zdobywa je dzięki questom). Pierwszym z totemów jest Totem Ziemi, następne zdobywasz na wyższych poziomach.

W grze, totemy pojawiają się na dwa sposoby: jako przedmiot w ekwipunku oraz jako efekt czaru. Aby użyć czaru totemu, Szaman musi go wcześniej zdobyć i posiadać w ekwipunku. Niektóre totemy mogą zostać zaatakowe i zniszczone, a wszystkie są niewrażliwe na czary typu AoE.

Totemy nie mogą się poruszać i aby czerpać z nich korzyści, ty i twoja drużyna musi pozostawać w ich pobliżu.

Totemów nie możesz przekazać innym graczom (Soulbound) ani sprzedać czy zniszczyć. Aby rzucić dany czar, musisz posiadać w plecaku odpowiedni totem. Na przykład, aby postawić Searing Totem, musisz mieć Totem Ognia (Fire Totem). Dobra wieść to to, że totemy posiadają nieograniczoną liczbę użyć i nie musisz kupować żadnych dodatkowych składników.

Tylko jeden totem każdego typu możesz mieć naraz aktywny. Na przykład, nie możesz użyć naraz dwóch totemów wody.

Wszystkie totemy oprócz Sentry Totem (100) i Stoneclaw Totem (zależnie od rangi) posiadają tylko 5 punktów życia.
   

Air Totems
   
Grace of Air Totem - zwiększa zręczność członków drużyny o X. Trwa od 1,25 do 1,5 minut (zależnie od rangi).

Nature Resistance Totem - tworzy totem zwiększający odporność na naturę członków drużyny o X w zasięgu Y. Trwa 2 minuty.

Tranquil Air Totem - przyzywa totem zmniejszający szansę, że członkowie drużyny zostaną zaatakowani o 20% w zasięgu 30 jardów. Trwa 1,25 minut.

Windfury Totem - tworzy totem zaklinający broń członków drużyny potęgą wiatru. Jeżeli są w zasięgu X jardów, każdy ich atak ma 20% szans na wywołanie dodatkowego ciosu posiadającego Y siły ataku (attack power).  Trwa 2 minuty.

Windwall Totem - przywołuje totem zmniejszający otrzymywane obrażenia o X w zasięgu Y jardów. Trwa 1 minutę.

Sentry Totem - przyzywa Sentry Totem posiadający 100 punktów życia i trwający 5 minut. Pozwala on obserwować pobliski obszar i dowiadywać się, czy nie atakują go przeciwnicy. Kliknij PPM na buffie aby przełączać widok między totemem i postacią.

Grounding Totem - tworzy Grounding Totem ściągający na siebie (co 10 sekund) szkodliwe zaklęcia rzucone na członków twojej drużyny (ale nie czary typu AoE). Trwa 45 sekund.

Wrath of Air Totem - przyzywa Wrath of Air Totem zwiększający magiczne obrażenia zadawane przez członków twojej drużyny o X w zasięgu Y. Trwa 2 minuty.



Earth Totems
   
Earthbind Totem - spowalnia wroga w zasięgu. Przydatne kiedy chcesz uniknąć obrażeń, rzucić czar czy po prostu uciec.

Strength of Earth Totem - zwiększa siłę członków drużyny o X. Dobre dla klas walczących w zwarciu.

Stoneclaw Totem - tworzy totem trwający 15 sekund i posiadający X punktów życia. Jest to jeden z najbardziej użytecznych totemów. Ściąga na siebie uwagę potwora, dzięki czemu tracisz mniej punków życia. Możesz też próbować użyć tego totemu do ucieczki (rzuć go, poczekaj aż potwór się nim zainteresuje, uciekaj... może nawet przeżyjesz).

Stoneskin Totem - zmniejsza obrażenia otrzymywane w walce wręcz o X, trwa Y minut.

Tremor Totem - usuwa efekty Fear, Charm i Sleep z członków drużyny w zasięgu. Trwa 1,5 minuty. Dobre, kiedy walczysz z potworem mogącym cię uśpić czy wyłączyć z walki w inny sposób.

Earth Elemental Totem - przyzywa żywiołaka ziemi pomagającego w walce. Trwa 2 minuty.



Fire Totems
   
Fire Nova Totem - przyzywa totem, który zada X obrażeń od ognia (AoE) jeżeli nie zostanie zniszczony w czasie Y sekund. Czas potrzebny do aktywacji można obniżyć dzięki talentom.

Magma Totem - tworzy totem trwający 20 sekund i zadający (co 2 sekundy) X obrażeń wszystkim przeciwnikom w zasięgu 8 jardów.

Searing Totem - przywołuje totem zadający X do Y obrażeń od ognia jednemu przeciwnikowi.

Frost Resistance Totem - zwiększa odporność na zimno wszystkich członków drużyny o X. Dobre do walki z istotami posługującymi się tym żywiołem.

Flametongue Totem - przyzywa Flametongue Totem zaklinający broń członków drużyny ognistym żarem, dodając X dodatkowych obrażeń od ognia do każdego uderzenia (bonus obliczany na podstawie szybkości broni). Wolniejszy oręż zadaje więcej obrażeń od pojedynczego uderzenia. Trwa 2 minuty.

Fire Elemental Totem - przyzywa ognistego żywiołaka pomagającego w walce. Trwa 2 minuty.


Water Totems
   
Fire Resistance Totem - zwiększa odporność na ogień wszystkich członków drużyny o X.

Healing Stream Totem - leczy pobliskich sojuszników.

Mana Spring Totem - odnawia X many członków drużyny co 2 sekundy.

Disease Cleansing Totem - usuwa 1 chorobę co 5 sekund z członków drużyny.

Poison Cleansing Totem - usuwa 1 truciznę co 5 sekund z członków drużyny.


http://www.wowsignature.com/upload/sign-woob.png

"W dupie mam przeznaczenie, ta skrzynia jest moja"

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.biedroneczki.pun.pl www.slrr-polmulti.pun.pl www.fizykamedyczna.pun.pl www.cycling-manager.pun.pl www.nieziemskieistoty.pun.pl